Regeneracja tylnej osi w samochodach marek francuskich
Samochody francuskie znane są z wysokiego komfortu jazdy, miękkiego zawieszenia i dobrej trakcji. Zapewnia to rodzaj zawieszenia, tylna belka skrętna. Jak każdy element ulega ona zużyciu, którą można bezpiecznie i fachowo zregenerować.
Naprawa lub regeneracja tylnej belki skrętnej polega na wymianie uszkodzonych podzespołów i przywróceniu belki do stanu pierwotnego. Regeneracja kosztuje o wiele mniej, niż zakup nowej belki. Podczas regeneracji w standardzie wymieniamy czopy, łożyska oraz uszczelniacze.
Proces naprawy/regeneracji tylnych belek polega na:
-
Etap I - polega na wnikliwej diagnozie i wyeliminowanie belek powypadkowych oraz bardzo mocno wyeksploatowanych, które nie nadają się do regeneracji.
-
Etap II - w tym etapie, belkę poddaje się czyszczeniu, celem jest wykrycie wad, które wynikają z eksploatacji pojazdu. W dalszej części zostają sprawdzone drążki skrętne, gniazda osadzenia łożysk igiełkowych w wahaczu oraz stan rury nośnej.
-
Etap III - polega na wymianie czopów, które stanowią bieżnię łożysk igiełkowych, samych łożysk oraz innych zużytych elementów
-
Etap V - belka zostaje złożona, reguluje się jej wysokość i zabezpiecza antykorozyjnie. Na koniec ponownie przechodzi rewizję pod kątem prawidłowości wykonanych czynności a następnie trafia do pojazdu lub klienta.